TERMENI SI CONDITII DE INCHIRIERE TIP RCA – VABOVA SPEED  SRL

DEFINITII:

Contractul – Include informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare si toate specificatiile din Anexele la Contract.

Autoturismul/Autovehicul – reprezinta vehiculul de inlocuire, oferit spre inchiriere impreuna cu toate accesoriile sale, fiind de o clasa similara sau inferioara cu cel avariat.

Asigurator – persoana juridica care are obligatia de a despagubi pentru prejudiciile dovedite suferite in urma accidentului produs prin intermediul vehiculului asigurat.

Inlocuire temporara – reprezinta inchirierea pe perioada maxima pentru calcularea lipsei de folosinta a autovehiculului avariat, estimate conform art. 25 alin. (4) din Norma ASF nr. 20/2007 privind asigurarile auto din Romania. Pentru 4 h de reparatie, perioada maxima de inchiriere este de 1 zi.

Tarif – reprezinta tariful pentru o zi de inchiriere (24 h) iar acesta corespunde cu autoturismul inchiriat.

Carburantul – poate consta in benzina sau motorina, in functie de tipul autoturismului inchiriat.

Parte pagubita – proprietarul autovehiculului avariat.

Utilizator – persoana mentionata in Contract, care se identifica cu Partea pagubita sau este desemnata de aceasta sa incheie prezentul Contract, care are dreptul sa preia si sa conduca autovehiculul de inlocuire.

Perioada suplimentara de inchiriere – perioada de inchiriere care excede perioada maxima reglementata de prevederile legale pentru calcularea lipsei de folosinta a autovehiculului avariat.

PREAMBUL:

Clauzele contractuale includ informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare, grila de costuri pentru avarii si toate specificatiile din Anexele de Contract.

Conditiile de fata sunt obligatorii si trebuie respectate pentru a putea inchiria un autoturism de la VABOVA SPEED  SRL.

  1. OBLIGATIILE VABOVA SPEED SRL

1.1. Sa transmita Clientului dreptul de folosinta asupra autovehiculului ce constituie obiectul Contractului prin: livrarea autovehiculului, completarea si semnarea fisei de predare-preluare, inmanarea cheilor si a actelor masinii (certificate de inmatriculare, polita de asigurare RCA) in original.

1.2. Sa asigure Clientului asistenta rutiera, pe teritoriul Romaniei, pe toata durata contractului, 24h/24, 7zile/7 in caz de accident sau pana mecanica.

1.3. Sa inlocuiasca autovehiculul (in limita disponibilitatii) in caz de avarie care nu poate fi remediata pe loc, daca dauna nu este din vina Clientului, intr-un interval de 24 ore, in functie de locatia in care s-a constatat defectiunea.

1.4. In cazul in care VABOVA SPEED  SRLva fi in imposibilitatea de a inlocui Autovehiculul, Clienului I se va restitui partea aferenta costului chiriei calculata proportional cu durata in care autovehiculul nu a putut fi folosit.

1.5. VABOVA SPEED  SRL nu este responsabil de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului cu exceptia cheltuielilor autorizate de VABOVA SPEED  SRL pentru reparatii.

1.6. Din momentul livrarii autovehiculului si pana la reintrarea in posesia acestuia, VABOVA SPEED  SRL este exonerata de raspundere pentru avariile provocate in trafic de autovehiculul inchiriat Clientului, precum si de taxele de drum ori de pod sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislatiei rutiere sau a legilor Romaniei.

  1. OBLIGATIILE CLIENTULUI

Observatie

2.1. Sa fie posesorul unui permis de conducere national si/sau international valabil (obligatoriu permis international pentru acte emise in tari cu alta scriere decat in alfabetul latin si pentru cele obtinute prin conducere auto cu volan pe dreapta, Ex: UK, India, Australia, Japonia). La semnarea contractului, trebuie prezentate in original permisul de conducere impreuna cu un act de identitate.

2.2. Sa prezinte urmatoarele documente: certificatul de inmatriculare a autovehiculului avariat, dovada dreptului de folosinta a autovehiculului avariat si/sau a mandatului acordat de proprietarul autovehiculului avariat pentru incheierea prezentului contract, documentul de intrare in reparatie, procesul-verbal de constatare intocmit de catre specialistul constatare daune si dovada introducerii autovehiculului in reparative (ordinal de intrare in reparative), dupa caz.

2.3. Sa permita conducerea autovehiculului doar persoanelor autorizate de VABOVA SPEED  SRL si mentionate in contract, sau reprezentantilor VABOVA SPEED  SRL.

2.4. Soferii suplimentari se accepta doar  prin inscrierea in contract a acestora si accepta faptul ca trebuie sa indeplineasca conditiile de inchiriere VABOVA SPEED  SRL.

2.5. Se interzice utilizarea utovehicululului  pentru taximetrie, scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare,curse, antrenamente sau concursuri, in scopul transportarii unor substante periculoase sau activitati ilegle, care pot deteriora starea autovehiculului precum si sa nu ii dea o alta destinatie, alta decat pentru transport de persoane in regim de inchiriere. In cazul in care autoturismul inchirat este pus sub sechestru sau distrus/deteriorat de catre autoritati sau Client, in urma folosiri lui pentru obtinerea unor foloase necuvenite din transportul unor obiecte sau substante interzise, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului.

2.6. Animalele de companie (ex.: caini, pisici, etc.) pot fi transportate in autoturismele VABOVA SPEED  SRL numai in cutii (custi, genti) speciale, inchise pe durata calatoriei. In caz contrar, se vor aplica aceleasi conditii mentionate la punctul 3.11.

2.7. Clientul are obligatia de a mentine autoturismul in stare corespunzatoare de folosinta pe toata perioada contractuala si de a preda autoturismul in aceeasi stare ca cea de la data luarii in primire. In cazul oricaror avarii produse autoturismului pe perioada cotractului (inclusiv avarii cauzate de lovirea animalelor sau avarii cu autor necunoscut) clientul are obligatia de a anunta imediat VABOVA SPEED  SRL

2.8. Clientul intelege ca are obligatia de a transmite de indata catre VABOVA SPEED  SRL orice comunicare primita de la Asigurator in legatura cu solutionarea cererii de despagubire privind prejudiciul cauzat de lipsa de folosinta. Neindeplinirea acestei obligatii intr-un termen rezonabil, care sa permita VABOVA SPEED  SRL sa raspunda unei eventuale solicitari in vederea solutionarii cererii si obtinerii despagubirii, poate atrage ogligatia Clientului de a achita costul de inlocuire, daca acesta este refuzat de Asigurator.

  1. DESFASURAREA CONTRACTULUI. LIVRAREA, INLOCUIREA SI RESTITUIREA AUTOVEHICULUI

3.1. Livrearea si restituirea autovehiculului se vor face la locul, data si ora stabilite de Client impreuna cu VABOVA SPEED  SRL si mentionate in formularul de rezervare si Contract. Restituirea autovehiculului in alt loc decat cel in care a fost livrat se face numai cu acordul VABOVA SPEED  SRL si va ocaziona taxe suplimentare ce vor fi facturate de VABOVA SPEED  SRL si Client.

3.2. Abandonarea de catre Client a autovehiculului, in alte conditii decat a fost preluat prin procesul-verbal, fara a preda cheia unui reprezentant VABOVA SPEED  SRL si fara semnarea bilaterala a fisei de preluare va atrage raspunderea in limita responsabilitatii in caz de avarii aferenta fiecarei clase de masini.

3.3. Taxele de parcare pe timpul prelurii-predarii autovehiculului, in alta locatie decat cea propusa de VABOVA SPEED  SRL, precum si parcarea pe toata perioada utilizarii masinii inchiriate de la VABOVA SPEED  SRL revin in totalitate Clientului. Acesta va suporta alaturi de costul parcarii, toate taxele prevazute de legislatia in vigoare pe teritoriul Romaniei, taxe de drum, taxe de trecere a podurilor, taxe de stationare in aeroporturi sau spatii speciale cu durata limitata, amenzi rezultate de pe urma  nerespectarii regulilor de circulatie. In cazul neachitarii celor de mai sus, VABOVA SPEED  SRL va achita amenzile rezultate din neindeplinirea obligatiilor de catre Client. VABOVA SPEED  SRL va factura catre client valoarea efectiva a amenzii plus o taxa de administrare de 200 RON//amenda.

3.4. Clientul are obligatia de a restitui autovehiculul cu aceeasi cantitate de combustibil pe care a avut-o la inceputul perioadei de inchiriere. In caz contrar, in urma notificarii scrise din partea VABOVA SPEED  SRL, clientul este de acord cu plata unei taxe de alimentare de 100 RON  si contravaloarea combustibilului lipsa, conform bonului fiscal de alimentare. Nu se acorda credit pentru combustibilul in plus fata de cantitatea initiala furnizata de VABOVA SPEED  SRL.

3.5. Alimentarea de catre client a autovehiculului inchiriat de la VABOVA SPEED  SRL, cu alt carburant decat cel indicat de producator (notat in talon) atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu de 200 RON, costul transportului cu platforma, costul aferent zilelor de imobilizare in service, costul de reparatie conform devizului de reparatie, precum si realimentarea corespunzatoar

3.6. Este INTERZISA parasirea tarii !

3.7. La livrarea masinii catre Client, se va specifica stadiul de curatenie al masinii, atat interior cat si exterior, acesta urmand sa semneze procesul-verbal continand aceste mentiuni. In cazul in care la restituire, autovehiculul necesita mai mult decat procedura standard de spalare pentru readucerea la starea anterioara inchirierii, Clientul este de acord cu plata unei taxe de administrare de 200 RON  la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto, conform facturii care i se va transmite pe e-mail.

3.8. In cazul pierderii sau deteriorarii cheilor, a actelor originale sau a accesoriilor auto, in cazul pierderii jetonului de parcare sau pierderii placutelor de inmatriculare de catre Client, VABOVA SPEED  SRL va incasa de la acesta, contravaloarea obiectelor deteriorate/pierdute la pretul din factura de achizitie al fiecarui accesoriu, sau la valoarea amenzii pe care Clientul trebuie sa o achite, la care se adauga o taxa de administrare de 200 RON

3.9. In cazul in care Clientul doreste restituirea autovehiculului intr-o alta locatie decat cea stabilita initial prin Contract, va informa VABOVA SPEED  SRL in scris sau sunand la numarul de telefon suport non-stop 0748833266. VABOVA SPEED  SRL va trebui sa isi dea acordul asupra acestei modificari contractuale, iar Clientul va achita o taxa suplimentara cuprinsa intre 150 SI 300 RON, taxa care va fi comunicata in scris de catre VABOVA SPEED  SRL, prin SMS sau e-mail.

3.10. Daca Clientul intarzie predarea autovehiculului fara a avea acordul VABOVA SPEED  SRL, compania are dreptul sa reintre in posesie pe cheltuiala si riscul Clientului.

3.11. VABOVA SPEED  SRL nu poate fi tinut raspunzator pentru eventualele obiecte uitate in Autovehicul de catre Client si neidentificate la predarea autovehiculului.

3.12. Fumatul in masinile VABOVA SPEED  SRLeste strict interzis. In caz de nerespectare, se va incasa o taxa de 200 RON.

  1. RESPONSABILITATEA IN CAZ DE AVARII

4.1. Autovehiculul are incheiata polita de asigurare RCA, conform legii si polita de asigurare CASCO !

Clientul devine responsabil si raspunde de repararea si plata avariilor colaterale in urmatoarele situatii:

nerespectarea obiigatiilor prevazute in Cap 2;combustibilul lipsa,;pierderea actelor masini/ cheie/ accesorii deteriorarea habitaclului (murdarire excesiva, patarea scaunelor sau deteriorarea lor);deteriorarea/ pierderea optionalelor oferite spre inchiriere (GPS, scaun copil, etc); avarierea partii inferioare a autovehiculului (reprezentand elemenetele de sub masina: scut, toba, baia de ulei, s.a);alimentarea gresita a autovehiculutui;deteriorarea jantelor sau a anvelopelor;deteriorarea partiala sau totala provocata ca urmare a fumatului in interiorul masinii si/sau in timpul aflarii acesteia in apropierea mediilor inflamabile.

  1. PLATA SERVICIILOR

5.1. Plata costurilor de inlocuire temporara va fi solicitata de catre VABOVA SPEED  SRL Asiguratorului, urmand sa fie retinuta in contul datorieji Clientului. Clientul transmite catre VABOVA SPEED  SRL creanta pe care o detine impotriva Asiguratorului, constand in contravaloarea prejudiciului care este consecinta lipsei de folosinta a autovehiculului avariat, VABOVA SPEED  SRL dobandind toate drepturile legale pe care Clientui le avea impotriva Asiguratorului si care privesc incasarea aceştor despagubiri. In cazul in care, din culpa Clientului, VABOVA SPEED  SRL nu incaseaza de la Asigurator costul total ocazionat de inlocuirea temporara, astfel cum acesta reiese din documentele justificative emise in executarea prezentului Contract, Clientul este obligat sa achite catre VABOVA SPEED  SRL costul de inchiriere restant..

5.2. Tarifele nu includ costurile carburantilor, taxele de drum cu exceptia vignetei de drum pentru Romania care este inclusa, in tariful de inchiriere, amenzile primite pentru incalcarea regulilor de circulatie pe drumurile publice si a legislatiei nationale in vigoare sau costuri rezultate in urma actiunilor Autoritatilor Locale vis-a-vis de Autovehiculul ce face obiectul acestui Contract, pe durata inchirierii.

Plata integrala a acestor sume va fi in sarcina Clientului.

5.3. Clientul trebuie sa achite totalul obligatiilor financiare ramase, cu exceptia celor de la art.5.1 daca vor fi incasate de la Asiguratorul RCA, conform Contractului, in momentul predarii autovehiculului, in baza documentului de plata emis de VABOVA SPEED  SRL.

5.4 Orice suma neachitata de Client ivite ulterior (amenzi, penalitati, taxe, etc) pot fi facturate de VABOVA SPEED  SRL, cu instiintarea prealabila si scrisa. Orice valoare incasata in lipsa Clientului, cu acordul acestuia prin semnarea conditiilor prezente, se finalizeaza cu transmiterea din partea VABOVA SPEED  SRL a unui e-mail continand chitantele corespunzatoare incasarii.

5.5. In cazul intarzierii platii, peste termenul stipulat in Contract, se percep penalitati in valoare de 1%, din valoarea sumei datorate, pentru fiecare zi de intarziere.

  1. PROCEDURA IN CAZ DE AVARII

6.1. Clientul are obligatia de a anunta imediat VABOVA SPEED  SRL si de a raporta Organelor de Politie orice avarie descoperita la Autovehiculul inchiriat.

6.2. Daca avaria are autor necunoscut, Clientul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea masinii, Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie

6.3. Daca accidentul s-a produs din vina Clientului acesta are obligatia ca pe langa Autorizatia de Reparatie sa prezinte odata cu predarea masinii si Procesul Verbal eliberat de Organele de Politie; de asemenea Clientul are obligatia de a da o Declaratie scrisa la sediul VABOVA SPEED  SRL.

6.4. In cazul in care vinovat de producerea accidentului este Clientul sau un alt participant la trafic, Clientul are obligatia de a obtine de la Organele de Politie Autorizatia de Reparatie impreuna cu Procesul Verbal constatator si copia asigurarii RCA a vinovatului, daca, acesta este de acord; de asemenea Clientul are obligatia de a da o Declaratie scrisa la sediul VABOVA SPEED  SRL.

6.5. In toate cazurile descrise anterior Clientul are obligatia de a verifica mentionarea tuturor avarillor constatate in Autorizatia de Reparatie.

6.6. In caz de nerespectare a procedurii in caz de avarii Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii.

  1. PRELUNGIREA, INCETAREA SI REZILIEREA CONTRACTULUI

7.l. Termenii prelungirii, incetarii sau rezilierii anticipate a Contractului nu pot fi stabiliti decat cu acordul VABOVA SPEED  SRL.

7.2. Intentia Clientului de prelungire a Contractului se comunica catre VABOVA SPEED  SRL, cu minimum 24 de ore inaintea expirarii Contractului. Tariful agreat se achita de catre Client imediat ce VABOVA SPEED  SRL accepta prelungirea Contractului si solicita plata acestuia. Contractul poate fi prelungit prin acordul scris al ambelor parti, sau la solicitarea scrisa a Clientului, daca este acceptata de VABOVA SPEED  SRL.

7.3.Contractul inceteaza de drept la sfarsitul perioadei de inchiriere.

7.4. Contractul poate inceta inaintea implinirii termenului prin acordul partilor sau ca efect al rezilierii

7.5. In cazul in care reziliaza Contractul, VABOVA SPEED  SRL instiinteaza Clientul telefonic, prin fax sau prin posta electronica.

7.6. Atat in cazul incetarii Contractului inainte de termen cat si in cazul rezilierii, Clientul are obligatia de a preda autovehiculul in termen de 12 ore de la momentul rezilierii.

  1. DISPOZITII FINALE

8.1. Clientul este pus de drept in intarziere pentru toate obligatiie asumate in Contract si nerespectate ca atare la termene.

8.2. Orice litigiu care decurge din sau in legatura cu acest Acord va fi solutionat mai intai pe cale amiabila si doar in caz de esec, partile se vor adresa instantelor competente

8.3. Pentru orice disputa, prezentul contract constituie o dovada.